ڊاڪٽر گورڌن کتري پنهنجي ڌي کي پنهنجي مرحوم مسلمان دوست جي پٽ سان پراڻي ڇڏي
ٽائون هٿونگو تعلقو کپرو ضلعو سانگهڙ جي رهواسي ميرپورخاص واري گهر پنهنجي پراڻي مرحوم دوست بلال قائمخاني سان مذھب مٽائي پرڻائي ڇڏي، اها ڳاله سماج کي هضم ڪانه ٿي، مذھب مٽرائي والدين جي رضا سان مسلمان سان هندو ڇوڪري شادي ڪري اها بلڪل به خاص ڳاله ۽ اچرج جي ڳالھ انهي ڪري آھي جو اهڙا واقعه اسان نه هئڻ جي برابر ٿيندا آھن
اهڙا واقعه پريشان ڪن انهي ڪري ناهن ڇو جو پاڪستان جر وجود کان پوء بنا مذھب مٽائڻ جي هندو مسلمان جي وچ ۾ شاديون به ٿينديون ھيون تقريبن پنجاه سال ٿيا هوندا انهي سلسلي کي ختم ٿي هوندي، چوڻ جو مطلب ته اسان جا تعلقات سماجي هوندا هئا مذھبي نه پوء مذھبن جي پيروڪاري يا تعليمي شعور يا ٻي ڪا اهڙي بلا آئي جو اسانجي علائقن جا پاڻ ۾ واستا فقط مذھبن جي ديوارن پويان قيد ٿي ويا کتري ڇوڪري جي مسلمان ڇوڪري سان شادي پراڻي روايت يا لاڏ پيار يا ڇوڪري جو ضد يا والدين جي رضا يا پيُ جي دوست سان وفا يا والد جي حد کا مٿي يا پوري يا جديد يورپ طرز جي پڙھائي يا وقت کان اڳ يورپين پاليسي يا ڪلچر جو بنياد رکڻ يا ڊاڪٽر ذھني طور تشدد ڪيو ويو پئسو ڏنو ويو ڌمڪايو ويو ڌمڪي ڏيڻ وارا دوست جا وارث يا ڇوڪري نتيجو ڇوڪري جي شادي اسڪرين تي رضامندي ظاهر سوين سوال اٿاري ٿي،
ڊاڪٽر موجب مذھبن کان وڌيڪ پيار ۽ انسانيت کي ترجيح ڏني ڊاڪٽر کي نيات مان ڪڍيو ويو تنهنجي به ڊاڪٽر کي پرواه ناهي ائين ڪرڻ سان هڪ اعلي مثال ته پيدا ٿي ويو پر ڇا ڪو مسلمان ڊاڪٽر گورڌن وانگر پنهنجي ڌي جي شادي ڪنهن هندوسان ڪرائيندو؟
چوڻ جي حد تائين ته هرڪو چوندو ته ڊاڪٽر انتهائي بهترين قدم کنيو آھي پر ڇا ڪو ٻيو مڙس آھي جو ٻين يتيمن جون زندگيون سڌاري سو به پنهنجون نياڻيون انهن کي سو به ٻي مذھب واري کي؟
ڊاڪٽر ڪيو ذاتي زندگي پر واه ڪرڻ وارا ٿورو سوالن تي ڌيان ڏين غور ويچار ڪن۔ ڇا شاديون مذھبن، ملڪي حدن، ٻولين تهذيبن يا لساني ليڪن تائين محدود يا اهڙن عقيدن جون محتاج آھن۔
ٽائون هٿونگو تعلقو کپرو ضلعو سانگهڙ جي رهواسي ميرپورخاص واري گهر پنهنجي پراڻي مرحوم دوست بلال قائمخاني سان مذھب مٽائي پرڻائي ڇڏي، اها ڳاله سماج کي هضم ڪانه ٿي، مذھب مٽرائي والدين جي رضا سان مسلمان سان هندو ڇوڪري شادي ڪري اها بلڪل به خاص ڳاله ۽ اچرج جي ڳالھ انهي ڪري آھي جو اهڙا واقعه اسان نه هئڻ جي برابر ٿيندا آھن
اهڙا واقعه پريشان ڪن انهي ڪري ناهن ڇو جو پاڪستان جر وجود کان پوء بنا مذھب مٽائڻ جي هندو مسلمان جي وچ ۾ شاديون به ٿينديون ھيون تقريبن پنجاه سال ٿيا هوندا انهي سلسلي کي ختم ٿي هوندي، چوڻ جو مطلب ته اسان جا تعلقات سماجي هوندا هئا مذھبي نه پوء مذھبن جي پيروڪاري يا تعليمي شعور يا ٻي ڪا اهڙي بلا آئي جو اسانجي علائقن جا پاڻ ۾ واستا فقط مذھبن جي ديوارن پويان قيد ٿي ويا کتري ڇوڪري جي مسلمان ڇوڪري سان شادي پراڻي روايت يا لاڏ پيار يا ڇوڪري جو ضد يا والدين جي رضا يا پيُ جي دوست سان وفا يا والد جي حد کا مٿي يا پوري يا جديد يورپ طرز جي پڙھائي يا وقت کان اڳ يورپين پاليسي يا ڪلچر جو بنياد رکڻ يا ڊاڪٽر ذھني طور تشدد ڪيو ويو پئسو ڏنو ويو ڌمڪايو ويو ڌمڪي ڏيڻ وارا دوست جا وارث يا ڇوڪري نتيجو ڇوڪري جي شادي اسڪرين تي رضامندي ظاهر سوين سوال اٿاري ٿي،
ڊاڪٽر موجب مذھبن کان وڌيڪ پيار ۽ انسانيت کي ترجيح ڏني ڊاڪٽر کي نيات مان ڪڍيو ويو تنهنجي به ڊاڪٽر کي پرواه ناهي ائين ڪرڻ سان هڪ اعلي مثال ته پيدا ٿي ويو پر ڇا ڪو مسلمان ڊاڪٽر گورڌن وانگر پنهنجي ڌي جي شادي ڪنهن هندوسان ڪرائيندو؟
چوڻ جي حد تائين ته هرڪو چوندو ته ڊاڪٽر انتهائي بهترين قدم کنيو آھي پر ڇا ڪو ٻيو مڙس آھي جو ٻين يتيمن جون زندگيون سڌاري سو به پنهنجون نياڻيون انهن کي سو به ٻي مذھب واري کي؟
ڊاڪٽر ڪيو ذاتي زندگي پر واه ڪرڻ وارا ٿورو سوالن تي ڌيان ڏين غور ويچار ڪن۔ ڇا شاديون مذھبن، ملڪي حدن، ٻولين تهذيبن يا لساني ليڪن تائين محدود يا اهڙن عقيدن جون محتاج آھن۔
No comments:
Post a Comment